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Gilbert's syndrome

  Gilbert's syndrome is also known as constitutional liver dysfunction, hereditary non-hemolytic hyperbilirubinemia. It is a congenital non-hemolytic hyperbilirubinemia with increased indirect bilirubin. It is more common in young males and may have a family history.

Table of Contents

1. What are the causes of the onset of Gilbert's syndrome
2. What complications can Gilbert's syndrome easily lead to
3. What are the typical symptoms of Gilbert's syndrome
4. How to prevent Gilbert's syndrome
5. Laboratory tests that need to be done for Gilbert's syndrome
6. Dietary taboos for Gilbert's syndrome patients
7. Conventional methods of Western medicine for the treatment of Gilbert's syndrome

1. What are the causes of the onset of Gilbert's syndrome

  Gilbert's syndrome is mainly due to the impairment of liver cell uptake of bilirubin and the transport of bilirubin to the mitochondria, or insufficient activity of the glucuronyltransferase in liver cells, which causes an increase in indirect bilirubin in the blood. It is more common in males and can occur in any age, but mainly15-2It is more common in 0-year-olds.

2. What complications can Gilbert's syndrome easily lead to

  Gilbert's syndrome can be complicated by bilirubin encephalopathy, congenital bile duct atresia, neonatal hepatitis, viral hepatitis, and other conditions.

  Neonatal bilirubin encephalopathy refers to acute brain damage in newborns within one week of birth due to the toxic effects of bilirubin. Chronic and permanent brain damage caused by the toxic effects of bilirubin is called kernicterus.

  Biliary atresia (Biliary Atresia, BA) is a common pediatric surgical malformation characterized by the obstruction and jaundice of intrahepatic and extrahepatic bile ducts, with an incidence rate of1/5000-1/18000. The disease is often caused by developmental disorders of the liver and bile ducts during embryonic development, but it is difficult to diagnose before birth. Kasai surgery is the first-line treatment for the disease, but ultimately, there are still70% of BA patients successfully treated with Kasai surgery develop liver cirrhosis and need liver transplantation treatment.

  Neonatal hepatitis (neonatal hepatitis syndrome) includes hepatitis caused by hepatitis B virus, cytomegalovirus, herpes simplex virus, coxsackievirus, and rubella virus, and can also be caused by ECHO virus, EB virus, toxoplasma, Listeria, or various bacteria. These pathogens can infect the fetus through the placenta or during labor or postpartum. A few cases are related to congenital metabolic defects.

3. What are the typical symptoms of Gilbert's syndrome

  This disease is more common in males and can occur in any age, but mainly15-2It is more common in 0-year-olds, with no obvious symptoms and generally good condition. Clinically, it is characterized by chronic or recurrent jaundice, which can remain stable or fluctuate significantly. Excitement, fatigue, catching a cold, drinking alcohol, and concurrent infection can worsen jaundice. When jaundice worsens, there may be weakness, indigestion, or mild pain in the liver area. Pay attention to differentiate from hemolytic jaundice.

4. How to prevent Gilbert's syndrome

  Avoid various triggers; when jaundice appears, liver enzyme inducers such as phenobarbital can be used60mg,3Mal/Tag, oral, die Aktivität der Glucuronsäure-Transferase in den Leberzellen erhöhen, das indirekte Bilirubin im Blut senken

5. Welche Laboruntersuchungen müssen bei Gilbert-Syndrom durchgeführt werden

  Die folgenden Untersuchungen und Differenzierungen sollten bei Gilbert-Syndrom durchgeführt werden:

  Eins, Untersuchung

  Die Leberfunktion ist normal oder leicht erhöht, der Gesamtbilirubinspiegel im Serum ist erhöht, hauptsächlich das ungebundene Bilirubin, niedrige Kalorien (400 Kalorien/d) Test,24Stunden nach dem Blutniveaus des ungebundenen Bilirubins über dem ursprünglichen Niveau1Mal über dem; Luminal-Test positiv, Luminal180mg/d, oral, drei Tage lang, die Aktivität der Glucuronsäure-Transferase in den Leberzellen erhöhen, das indirekte Bilirubin im Blut senken5Über 0%, bis hin zu normal. Der Test der Erythrozytenempfindlichkeit ist normal, die Anzahl der Retikulozyten ist nicht erhöht.

  Die Gallenblase ist in der bildgebenden Untersuchung gut sichtbar.

  Zwei, Differenzierung

  Beachten Sie die Differenzierung von hämolytischer Ikterus, obstructiver Ikterus, Hepatitis B.

6. Die Ernährungsrichtlinien für Gilbert-Komplex-Patienten

  Die Ernährungsrichtlinien für Gilbert-Komplex

  Eins, geeignetes Essen für Gilbert-Komplex

  1Leichte Ernährung, viel Proteine essen: Fische, Milchprodukte, Milch sind reich an Proteinen und leicht verdaulich, was die Fähigkeit des Körpers, Infektionen abzuwehren, erhöht.

  2Viel von frischem Gemüse und Obst essen: Sie sind reich an verschiedenen Vitaminen, können den Vitamin-C-Gehalt erhöhen, die Aktivierung des Immunsystems fördern, die Fähigkeit der Leukozyten, Bakterien zu phagozytieren, erhöhen und in gewisser Weise die körpereigene Resistenzkraft und die Immunität des Körpers erhöhen.

  3Viel von Pilzprodukten essen: wie Shitake, Pilze,黑木耳, Hericium, Grifola, etc., können in unterschiedlichem Maße die Funktion der Immunität verbessern, die Anzahl der Leukozyten und Monozyten-Makrophagen erhöhen, die Phagozytische Funktion stärken, die Antikörperbildung fördern und die Immunität des Körpers aktivieren, die Immunität erhöhen, eine positive Wirkung auf die Senkung der Enzyme haben.

  Zwei, Verbotene Lebensmittel für Gilbert-Komplex

  Wenig von fettigen und frittierten, gesalzenen, zu fettigen und scharfen, reizenden Lebensmitteln zu essen und sie nicht zu verwenden.

7. Die Standardbehandlung der Gilbert-Krankheit in der westlichen Medizin

  Das Gilbert-Syndrom ist hauptsächlich auf eine Störung der Aufnahme von Bilirubin durch Leberzellen und des Transports von Bilirubin in die Mikrosomen oder eine unzureichende Aktivität der Glucuronsäure-Transferase in den Leberzellen zurückzuführen, was zu einem Anstieg des indirekten Bilirubins im Blut führt. Die Prognose dieser Krankheit ist gut, in der Regel ist keine spezielle Behandlung erforderlich, Phenobarbital40-18μg/d, kann der bereits erhöhte Blutbilirubin schnell auf den normalen Wert senken.

Empfohlenes: Ring-Pankreas , Leberverletzungen , Lebervergrößerung , Akute ikterische virale Hepatitis , 结肠扭转 , Melanosis coli

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