Colonic diverticulosis is the outward bulging of the colonic wall to form a sac-like shape, which can be single but more often a series of sac-like protrusions from the lumen of the intestine. Physical examination of patients usually does not show any positive findings, rectal examination is normal, and electronic colonoscopy can clearly show simple colonic diverticula.
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Colonic diverticulosis
- Table of Contents
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1. What are the causes of colonic diverticulosis
2. What complications can colonic diverticulosis easily lead to
3. What are the typical symptoms of colonic diverticulosis
4. How to prevent colonic diverticulosis
5. What laboratory tests should be done for colonic diverticulosis
6. Dietary restrictions for patients with colonic diverticulosis
7. The conventional method of Western medicine for the treatment of colonic diverticulosis
1. What are the causes of colonic diverticulosis
Most colonic diverticulosis is caused by acquired factors, histological studies have not found any congenital abnormalities in the muscular layer of the colonic wall, and the phenomenon that the incidence of diverticula increases with age also provides strong evidence for this. True congenital colonic diverticula are rare. The pathogenesis of diverticula needs to be elucidated, and it may be the result of multiple factors working together, such as abnormal colonic smooth muscle, increased intraluminal pressure during segmental contraction, decreased compliance of the intestinal wall, and low-fiber diet.
2. What complications can colonic diverticulosis easily lead to
Colonic diverticulosis has many complications, the common main ones are:
1, colonic diverticulitis During an acute attack, there is varying degrees of localized abdominal pain, which can be sharp, dull, or colicky, most of the pain is located in the lower left abdomen, occasionally in the suprapubic, lower right abdomen, or the entire lower abdomen. Inflammation adjacent to the bladder can cause frequent urination and urgency. Nausea and vomiting may also be accompanied by the location and severity of the inflammation.
2, colonic diverticular hemorrhage Older patients with diverticulosis are more likely to have atherosclerosis and vascular malformations, chemical or mechanical damage, and are prone to diverticular bleeding, which usually occurs in the right-sided colonic diverticula. There are more cases of giant or multiple diverticula and diverticulitis with bleeding.
3, abscess The most common complication is the formation of an abscess or cellulitis, which can occur in the mesentery, peritoneum, pelvis, retroperitoneum, buttocks, or scrotum. A tender mass is often palpated during abdominal or pelvic rectal examination, and in the case of abscesses caused by diverticula, it is accompanied by varying degrees of signs of sepsis.
4, perforation After the free perforation of diverticula into the peritoneal cavity, it can cause purulent or fecal peritonitis. Most of these patients present with acute abdomen and varying degrees of septic shock.
5, intestinal obstruction Perforation of diverticula can cause localized inflammation and abscesses in the colonic wall and around the colon, which can adhere to other parts of the intestinal tract and form an obstruction.
3. What are the typical symptoms of colonic diverticulosis
About55Approximately 70% of patients with colonic diverticulosis are asymptomatic, and even with mild symptoms, they rarely seek medical attention. Common abdominal symptoms include intermittent pain in the lower abdomen, bloating, changes in bowel habits, mucous stools, tenesmus, weight loss, and decreased appetite, anemia is not common. These symptoms may also be caused by irritable bowel syndrome that exists at the same time. Some patients may have a hiatal hernia and gallstones. Physical examination of patients usually does not show any positive findings, rectal examination is normal, and electronic colonoscopy can clearly show simple colonic diverticula.
4. Wie kann man die Divertikulitis des Dünndarms vorbeugen
Die meisten Divertikulitis des Dünndarms sind durch nachträgliche Ursachen verursacht. Die histologische Untersuchung hat keine先天异常 im Muskelgewebe der Darmwand entdeckt, und die Tatsache, dass die Inzidenz der Divertikulitis mit zunehmendem Alter zunimmt, bietet ebenfalls starke Beweise. Die Ursachen der Divertikulitis sind nicht bekannt, und es gibt keine spezifischen Präventionsmethoden.
5. Welche Laboruntersuchungen sind bei der Divertikulitis des Dünndarms erforderlich
Die Diagnose der Divertikulitis des Dünndarms hängt nicht nur von den klinischen Symptomen ab, sondern auch von zusätzlichen Untersuchungen, die unerlässlich sind. Die häufig verwendeten Untersuchungen sind wie folgt:
1Endoskopie und Kontrastmittel-Duales Darmspiegelungsverfahren können zur Diagnose beitragen. Bei akuten Fällen sollte die Endoskopie vermieden werden, da die Inflation Perforationen auslösen oder bestehende Perforationen verschlimmern kann. Die Bariumklysterspiegelung kann zur Diagnose akuter Divertikulitis verwendet werden, aber das Risiko eines Bariumsprengens in die Bauchhöhle besteht, was schwere Schock und Tod verursachen kann. Wenn eine schnelle Diagnose erforderlich ist, um die Behandlung zu leiten, kann eine Enteroklysterspiegelung mit wasserlöslichem Kontrastmittel durchgeführt werden, sodass selbst wenn Kontrastmittel in die Bauchhöhle gelangen, keine schweren Reaktionen ausgelöst werden.
2Die Computertomografie ist eine nichtinvasive Untersuchung und kann in der Regel klinische Verdachtsfälle von Divertikulitis bestätigen. Eine verstärkte Darmspiegelung während der Scan-Periode kann die Empfindlichkeit für die Entdeckung von Divertikulitis-Abcessen oder Fisteln im Vergleich zur einfachen Röntgenkontrastuntersuchung erhöhen.
3Die Bauchröntgenaufnahme kann eine Kolonobstruktion zeigen, die auf eine Läsion des Rektosigmoides zurückzuführen ist.
6. Ernährungsanforderungen und -tabus der Patienten mit Divertikulitis des Dünndarms
Die Behandlung der Divertikulitis des Dünndarms besteht hauptsächlich aus Ernährungsanpassungen. Die Ernährungsanforderungen sind wie folgt:
Eins, geeignete Ernährung
Vier, geeignete Ernährung
Zwei, Verbotene Ernährung
Vermeiden Sie harte Lebensmittel; vermeiden Sie Lebensmittel mit vielen Knochen und Dornen; vermeiden Sie frittierte Lebensmittel.
7. Die gängige Behandlungsmethode der westlichen Medizin bei der Behandlung von Divertikulitis des Dünndarms
Eine einfache Divertikulitis verursacht in der Regel keine Symptome und erfordert keine Behandlung. Durch Ernährungsanpassungen, die Einnahme von Ballaststoffen und die Aufnahme reichhaltiger ballaststoffreicher Lebensmittel, um den Stuhlgang reibungslos zu halten, kann verhindert werden. Einige Forscher haben festgestellt, dass eine ballaststoffreiche Ernährung nicht nur die Symptome der Divertikulitis kontrollieren kann, sondern auch den intraabdominellen Druck verringern und die Entwicklung von Divertikulitis und Blutungen als Komplikationen verhindern kann.
Es ist nicht sehr vernünftig, bei Patienten mit leichten Symptomen der Divertikulitis eine prophylaktische Kolonresektion (insbesondere des Rektosigmoides) durchzuführen. Wenn die Symptome nach nichtoperativer Behandlung nicht abklingen oder um die Komplikationen der Divertikulitis zu verhindern, kann eine optionale Myotomie oder eine Teilresektion des Kolons durchgeführt werden.
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