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Renal硬化

  Renal硬化 includes arteriosclerotic renal硬化 caused by renal artery atherosclerosis, and benign and malignant renal硬化 caused by hypertension. Renal artery atherosclerosis is part of systemic arteriosclerosis, more common in the elderly, with or without hypertension.

 

Table of contents

1. What are the causes of renal硬化?
2. What complications are easy to cause renal硬化?
3. What are the typical symptoms of renal硬化?
4. How should renal硬化 be prevented?
5. What laboratory tests should be done for renal硬化?
6. Dietary taboos for renal硬化 patients
7. Conventional Western treatment methods for renal硬化

1. What are the causes of renal硬化?

  1, arteriosclerotic renal硬化:The pathogenesis is the same as that of atherosclerosis in other organs.

  2, benign renal硬化:Hypertensive vascular lesions and intraglomerular hypertension can cause glomerular damage, vascular and glomerular lesions in benign renal硬化 can also be seen in the elderly, even in patients without hypertension, these changes may be related to the progressive decline of elderly GFP.

  3, malignant renal硬化:The initial lesion is caused by vascular wall damage due to a sudden increase in blood pressure.

 

2. What complications are easy to cause renal硬化?

  Renal arteriosclerosis syndrome, secondary to hypertension, can be divided into benign and malignant renal arteriolar硬化 in clinical practice, the former with a longer course, generally2Years, but a small number of patients still have1%-8%) turned into the malignant phase, if not treated in time, often die1-2Died within the year, the latter with rapid progression of the disease, acute deterioration of renal function, and short-term entry into renal function uremia, often accompanied by multiple organ dysfunction such as heart and brain, and if not treated in time3The mortality rate reached within5Above 0%1In the year90%, as long as early and patient treatment is given, the key is to keep the blood pressure within the normal range for a long time, and the prognosis of most patients with benign renal arteriolar硬化 is optimistic.

3. What are the typical symptoms of renal硬化?

  Patients with arteriosclerotic renal硬化 can show signs of systemic arteriosclerosis, such as heart, brain, and peripheral vascular sclerosis, with or without hypertension. The manifestations of benign phase primary hypertension include overweight, headache, dizziness, palpitations, shortness of breath, nervousness, and chest pain, while the manifestations of the malignant phase include headache and hypertensive encephalopathy, weight loss, visual impairment, early renal硬化 symptoms such as lower back pain, lumbago, edema, hematuria, and frequent nocturia, and late symptoms of renal function failure.

  Patients with arteriosclerotic renal硬化 show signs of systemic arteriosclerosis, such as heart, brain, and peripheral vascular sclerosis, with or without hypertension. The blood pressure in the benign phase of primary hypertension is often moderately elevated, eventually leading to congestive heart failure or cerebrovascular accidents, with only a few patients dying of renal failure, and in the malignant phase, diastolic blood pressure is often13Above 0mmHg, papilledema is its prominent feature, and sometimes bleeding and exudates can also be seen, often leading to renal failure.

 

4. Wie kann man die Nierensklerose verhindern

  1、Ernährungskontrolle:Scharfes und fettiges Essen sowie süße und dicke Lebensmittel zu vermeiden, eine niedrig salzige Ernährung einzunehmen, Rauchen und Alkohol zu vermeiden, die Ernährung zu kontrollieren, in der Regel eine mäßige und vitaminreiche Ernährung zu bevorzugen, je nach Krankheitsverlauf können bestimmte Therapierezepte gewählt werden.

  2、Leben und Wohnen: Das Leben sollte regelmäßig sein:Regelmäßig an angemessenen körperlichen Übungen teilzunehmen, auf die Balance von Arbeit und Entspannung zu achten.

  3、Diagnostische Pflege:Patienten eine psychologische Beratung zu geben, um ihnen Vertrauen in die Behandlung zu vermitteln, gleichzeitig einige Methoden zur Kontrolle der Emotionen und zur Einstellung zu lehren, den Patienten einen komfortablen Aufenthaltsort zu gewähren, die Kabinen ruhig zu halten, Geräusche und Schütteln der Betten zu vermeiden, das Licht nicht zu stark zu sein, Patienten mit yindefizit sollten weniger Ingwer und Lamm essen, mehr yinpflegende Produkte zu essen; Yangdefizit-Patienten sollten sich auf Wärmebehaltung konzentrieren, weniger kalte Produkte zu essen.

 

5. Welche Laboruntersuchungen sind für die Nierensklerose erforderlich

  1、Blutanalyse, Urinanalyse.

  Urinanalyse: (1)Proteinurie. (2)Erythrozyten: Hauptweise bei Patienten im Malignitätsstadium, in schweren Fällen kann es zu sichtbarem Hämaturie kommen.

  2、Nierenfunktionstests:Patienten in der benignen Phase haben in der Regel keine Auswirkungen auf die Nierenfunktion durch leichte bis mittelschwere Hypertonie, während schwerere Hypertonie die GFP in den meisten Fällen senkt65ml/Niveau, vor der Entwicklung von Niereninsuffizienz, Hyperurikämie könnte ein frühes Symptom sein, das eine verringerte Nierengefäßperfusion durch arterielle und kleine arterielle Läsionen widerspiegelt.

  3、Nierenspiegelung.

 

6. Ernährungsrichtlinien für Patienten mit Nierensklerose

  Die Ernährung der Nierensklerose sollte beachten:

  1、Alkohol absolut zu vermeiden.

  2Wählen Sie milchfreie Milch oder Joghurt.

  3、jeden Tag mehr als2Stück.

  4、Tierfett zu vermeiden; Die Gesamtmenge von Pflanzenöl sollte nicht mehr als20 Gramm.

  5、keine inneren Körperteile von Tieren (d.h. Innereien, Abfälle), Haut von Hühnern, Fett und Eier von Fischen und Krabbenmilch zu essen.

  6、fettige gebratene Lebensmittel zu vermeiden.

  7、keine Schokolade zu essen.

  8、oft fettarme Milchprodukte und Seitan zu essen.

  9、jeden Tag frische grüne Gemüse zu essen500 Gramm.

7. Konservative westliche Behandlungsmethoden der Nierensklerose

  Patienten mit arterieller Nierensklerose können Symptome einer systemischen arteriellen Atherosklerose zeigen, wie Herz, Gehirn und periphere Blutgefäße. Die Behandlung der Nierensklerose ist hauptsächlich symptomatisch. Bei der Behandlung sollte die Ursächliche Krankheit aktiv behandelt werden. Patienten mit Nierensklerose haben in der Regel ein gutes Prognose, nur wenige Fälle entwickeln sich zur Niereninsuffizienz.

Empfohlenes: Parenchymkavitäten , Nephrogene Diabetes insipidus , Nierenabszess , Entropie , Congenitäre Nephrotische Syndrome , Hämaturie

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