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Superior mesenteric vein thrombosis

  Thrombosis often occurs secondary to:

  1, liver cirrhosis or extracorporeal compression causing portal vein congestion and blood stasis.

  2, intra-abdominal suppurative infection, such as gangrenous appendicitis, ulcerative colitis, strangulated hernia, etc.

  3, certain blood abnormalities, such as polycythemia vera, a hypercoagulable state caused by oral contraceptives.

  4, injury caused by trauma or surgery, such as mesenteric hematoma, splenectomy, right hemicolectomy, etc. About1/4The patients have no obvious trigger, called primary mesenteric venous thrombosis.

 

Table of contents

1. What are the causes of superior mesenteric vein thrombosis
2. What complications can superior mesenteric vein thrombosis easily lead to
3. What are the typical symptoms of superior mesenteric vein thrombosis
4. How to prevent superior mesenteric vein thrombosis
5. Laboratory tests that need to be done for superior mesenteric vein thrombosis
6. Diet禁忌 for patients with superior mesenteric vein thrombosis
7. Conventional Western medicine treatment methods for superior mesenteric vein thrombosis

1. What are the causes of superior mesenteric vein thrombosis?

  The disease has primary and secondary types, but secondary is more common. It is often accompanied by hypercoagulable state (such as polycythemia vera and cancer), superior mesenteric vein injury (trauma, surgery, radiotherapy, portal)-(After cavopulmonary shunt surgery), abdominal infection, and long-term use of oral contraceptives, etc. About half of the patients have a history of peripheral venous thrombophlebitis, so it may be a special type of thrombophlebitis (visceral type).

 

2. What complications can superior mesenteric vein thrombosis easily lead to?

  After the formation of venous thrombosis, it can continue to spread towards the proximal and distal ends. When the venous return of the affected intestinal loops is completely obstructed, the intestinal tract becomes congested and edematous, and subserosal hemorrhage occurs initially, which then spreads into patches. The intestinal wall and mesentery thicken and become edematous. Subsequently, hemorrhagic infarction occurs in the intestinal loops, appearing dark purple. A large amount of blood-containing fluid leaks from the intestinal wall and mesentery into the intestinal lumen and abdominal cavity. Acute venous occlusion can also reflexively cause vasoconstriction and thrombosis of visceral arteries, accelerating the process of intestinal necrosis. Finally, it can also lead to hypovolemic, infectious toxic shock.

3. What are the typical symptoms of superior mesenteric vein thrombosis?

  There is often a stasis of portal venous blood flow, hypercoagulability, or a trigger for vascular injury, with a relatively slow onset, manifested as abdominal discomfort, constipation or diarrhea. After several days or weeks, as the thrombus spreads and expands, the return of venous blood is obstructed, affecting the vitality of the intestinal loops, and sudden onset of severe abdominal pain, persistent vomiting, diarrhea, and blood and water-like stools are more common than arterial embolism. During physical examination, abdominal distension, abdominal tenderness, rebound pain, and abdominal muscle tension can be seen, the intestinal sound is weakened or disappears, abdominal puncture can draw blood-containing fluid, there is often fever and an increased white blood cell count, an increased hematocrit, and an abdominal X-ray film can show expansion and gas filling of the affected small intestine, with gas-liquid levels, and during透视, intestinal peristalsis disappears.

4. Wie kann die Thrombophlebitis der oberen Mesenterialvene vorgebeugt werden

       Kein Alkohol trinken, keine scharfen und reizenden Lebensmittel essen, weniger fettige Lebensmittel essen, die Mahlzeiten sollten regelmäßig sein, was auch sehr wichtig ist. Die Ernährung des Patienten sollte leicht und leicht verdaulich sein, mehr Obst und Gemüse essen, die Ernährung sollte ausgewogen sein, die Ernährung sollte ausreichend Nährstoffe enthalten. Außerdem sollten Patienten darauf achten, scharfe, fettige, kalte Lebensmittel zu vermeiden.

5. Welche Laboruntersuchungen sind für die Thrombophlebitis der oberen Mesenterialvene erforderlich

  Bei der Untersuchung kann Bauchschwellung, Bauchschmerzen, Reboundschmerzen und Bauchmuskelspannung, geschwächte oder verschwundene Darmgeräusche, abdominelle Punktion, um blutige Flüssigkeit zu extrahieren, häufiges Fieber und erhöhte Anzahl von Leukozyten, erhöhter Hämatokrit, Röntgenaufnahmen des Bauches können die Ausdehnung und Aufblähung des betroffenen Dünndarms zeigen, begleitend mit Gas-Flüssigkeits-Ebenen, bei der Durchleuchtung verschwindet die Darmperistaltik.

6. Dietische Empfehlungen und Tabus für Patienten mit Thrombophlebitis der oberen Mesenterialvene

     Eins,食疗方 für die Thrombophlebitis der oberen Mesenterialvene

  1、Hirse6Gramm, in Wasser einweichen, in Gerichten oder gedünstet zu verwenden. Es kann den Cholesterinspiegel senken, Thrombosen und Thrombozytenaggregationen hemmen.

  2、Fingerhutwurzel5Pflaumen10Pflaumen, in Wasser kochen, den Saft trinken, kann den Cholesterinspiegel senken.

  3、Früchtekirschen zu essen oder mit kochendem Wasser zu gießen, Honig nach Bedarf hinzuzufügen, abkühlen und als Tee zu trinken. Es kann die Gefäße erweitern, blutdrucksenkend und cholesterinsenkend wirken.

  Zwei, welche Lebensmittel sind bei der Thrombophlebitis der unteren Venen gesund

  1、eine hochvitaminreiche, hochproteinhaltige, hochkalorische und fettarme Ernährung zu verfolgen.

  2、den Patienten flüssige oder halbfeste leichte Kost zu bieten, wie verschiedene Reisbreie und Suppen.

  Drei, welche Lebensmittel sollten bei der Thrombophlebitis der unteren Venen nicht gegessen werden

  1、von scharfen, süßen, fettigen und fettigen Produkten abzusehen, um die Blutviskosität zu erhöhen und die Krankheit zu verschlimmern.

  2、vor dem Schlafengehen Kaffee, starken Tee und andere reizende Getränke zu vermeiden.

  3、vor zu hartem und zu salzigen Essen zu vermeiden, um die Schleimhaut des Mundes zu schädigen und zu reizen.

7. Konventionelle Behandlungsmethoden für die Thrombophlebitis der oberen Mesenterialvene in der westlichen Medizin

  Nach der Diagnose der Krankheit sollte neben der Entladung des Magen-Darm-Trakts, der Ergänzung des Blutvolumens und der Anwendung breitspektraler Antibiotika auch Antikoagulationstherapie durchgeführt werden. Gleichzeitig sollte die Veränderung der abdominalen Anzeichen sorgfältig beobachtet werden. Bei Verdacht auf Darmnekrose sollte sofort eine laparotomische Explorationsoperation durchgeführt werden, um die nekrotische Darmregion samt dem gesamten Mesenterium, das Venenthrombosen enthält, zu entfernen, um die Fortsetzung der Thrombose zu verhindern und andere Darmabschnitte zu beeinflussen. Nach der Operation sollte die Antikoagulationstherapie weiterhin fortgesetzt werden6~8Woche.

 

Empfohlenes: Intestinale Gefäßmissbildungen , Darmgasbläschen , vollständige Bauch- , Perforation des Ileitis hämorrhagica , intestinale Obstruktion durch Darmsteine , Schistosomiasis

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